סיכום שבועי (קבוצה כחולה): 13 ביולי - 18 ביולי 2014

יום ראשון
התחלנו את המפגש בפעילות במרחב לפי הדקלום ים/יבשה בסגנון כיסאות מוזיקליים, בעזרת חישוקים..היה ממש מצחיק.
הילדים רצו להמשיך והחלטנו שממשיכים במשחק ארנבת שחורה שלא שיחקנו הרבה זמן.
שירי בוקר
חזרה על ימות השבוע כשאני בוחרת כל יום ילד אחר שמסדר את הכתוביות..הילדים התחילו ממש לזהות את שמות ימי השבוע.
טיול בארץ המספרים.
יצירה- עבודה בחימר.

יום שני
שיעור מוזיקה עם רוית

יום שלישי
התחלנו בשני שירי בוקר:
איזה כיף בגן שלי היום ואיזה בוקר נהדר.
המשכנו בשיח פתוח על עונת הקיץ:
מה מייחד את העונה? לאן הולכים בכדי להתרענן? אילו פירות אנו פוגשים בעונה זו?
שאלתי את העדפות הילדים לגבי הפירות שהם אוהבים, בריכה או ים? ארטיק או גלידה?
"הגענו לים הגדול" - השטיח הכחול, פרשתי בד כחול גדול ופעלנו לפי השיר " הים שקט" - פעם הוא סוער ופעם הוא שקט... שיר כייפי ומקפיץ.

הפכנו לרב חובל והפלגנו לנו במרחבים עם השיר "רב חובל", הילדים מאוד נהנו וביקשו לשמוע את השיר פעם נוספת.
עגנו את הסירות שלנו בצד וקפצנו לחוף הים, שם פגשו הילדים דליים וכפות.
הכנסנו חול, צדפים ומים לתוך הדליים, עירבבנו, הכנו ארמונות בחול וכל זאת לפי השיר "דלי וכף".
יצירה- עבודה בקצף.

יום רביעי
יוגה במרחב
שרנו שירי קיץ ולמדנו שיר חדש "בואו נעשה בים גלים", בליווי תנועות ידיים.
נושא חדש שהתפתח בעקבות הסיפור "דנינו הדג מהכנרת" מאת צילה דגון שמספר על חשיבות המים וכיצד אפשר לחסוך במים.:
בעקבות הסיפור הילדים שאלו שאלות
למה שותים מים?
למה המים מלוחים בים?
למה המים שקופים?
מתוך הדברים שנאמרו על ידי הילדים שוחחנו על השימושים השונים במים, באילו צורה ומתי אנו נפגשים עם המים(שלג, ארטיק, קרח - מוצק ,ים - נוזל)
חשיבות המים לצומח, לבעלי החיים ולאדם.
כיצד ניתן לחסוך במים?
שוחחנו על מה היה קורה אילו לא היו מים.
יצירה- עבודה בגועש והדבקה

יום חמישי
תרגילי בוקר במרחב
שירי בוקר, חזרה על ימות השבוע
שירי קיץ שמפעילים את הילדים במרחב.
חזרנו על נושא חשיבות המים וכיצד ניתן לחסוך במים בגן ובבית וסיימנו את המפגש בסיפור "דנינו הדג מהכנרת"
יצירה- הדבקה, המשך היצירה מאתמול

יום שישי
הכנת חלות מתוקות

קבלת שבת- גיא אבא שבת


שתהיה שבת שלום,
ערן, רחלי ואסתי.