פורים
סיכום שבועי (קבוצה כחולה): 2 במרץ - 7 במרץ 2014
יום ראשון
התחלנו את המפגש בשירי בוקר בתנועה: איזה יום שמח לי
היום, בלון פורח, נילי הפילה, איזה בוקר נהדר.
חזרה על ימות השבוע בשילוב ספרות
(היום יום ראשון בסיפרה 1..)
כל ילד סיפר מה הוא עשה בשבת.
נושא:פורים, התחלנו את הנושא בסיפור מגילת אסתר- המחזתי את הסיפור בעזרת
בובות..הילדים היו מרותקים, הופתעתי כי הסיפור ארוך והם רצו שנספר אותו במלואו.. הם
היו מקסימים.(כמובן שנחזור שוב על סיפור המגילה).
יצירה- ציור חופשי
יום שני
שיעור מוזיקה עם רוית
יום שלישי
התחלנו את הבוקר קצת אחרת- הראתי לילדים מסכות לפנים, הילדים
מאוד התלהבו וצבעו את המסכות בצבעיי פנדה ולאחר מכן מרחו את הצבע בעזרת האצבעות
במפגש הבוקר התחלנו עם שירי פורים עליזים, ציינו כמובן את חודש אדר
ושוחחתי איתם על המשפט- "משנכנס אדר מרבין בשמחה", ראינו כיצד כותבים
את המילה "אדר" והילדים אמרו "כמו בפרות הדר", הראתי להם שכותבים את
המילה אחרת והסברתי להם שזה מציין שם של חודש ובחודש זה חוגגים את חג פורים והשמחה
רבה.
הקשבנו לשיר משנכנס אדר מרבין בשמחה ורקדנו במרחב.
כשחזרנו מהחצר הילדים ביקשו שוב את סיפור המגילה,כמובן שסיפרתי.
האזנו לשירי פורים וניגנו בכלי נגינה.
יום רביעי
שירי בוקר ותרגילי יוגה.
חזרה על ימות השבוע.
התאמת כמות לסיפרה
חוג תנועה עם יוסי
יצירה- ציור חופשי בצבעי טושי גואש
יום חמישי
מפגש בוקר- הכנתי לילדים מסלול מכשולים- הליכה על קוביות מלבניות
צרות
(בהקפדה על הליכה של רגל עוקבת אחרי רגל) המשכנו בקפיצות מעל המסלול וסיימנו
בקפיצה מהכיסא
לתוך מסלול של חישוקים(היה מהנה מאוד וקראנו בקריאות הידד לכל
הילדים).
המסכה- התבוננו בצילומים של מסכות פנים ושאלתי את הילדים מה זה
מסכה?
איזו מילה נוספת מסתתרת במילה מסכה? מסך
שאלתי אותם איזה מסכים אנו מכירים(מחשב, טלויזיה, וילון)
הסברתי להם שבעזרת המסכה אנחנו מסתירים את הפנים להיות משהו אחר..ובחג
פורים אנחנו מתחפשים ומשתמשים בכל מיני סוגים של מסכות להסתיר את הפנים.
שרנו שירים בנושא מסכות והסתרנו את הפנים אם המסכות שהילדים
הכינו.
יצירה- צבענו ליצנים בצבעי מים.
יום שישי
אפיית חלות מתוקות
תודה לרוי שהיה אבא שבת מקסים
שתהיה שבת נפלאה,
ערן, רחלי ואסתי.