אותיות ומספרים
סיכום שבועי (קבוצה כחולה): 16 בפברואר - 21 בפברואר 2014
יום ראשון
התחלנו את הבוקר בפעילות במרחב - בחדר היו מפוזרים כיסאות ובחרנו שני ילדים, האחד להיות עכברון והשני חתול, הילדים מדקלמים: "עכברון פצפון שחור, מסתתר בתוך
החור, הוא ניכנס וחיש יוצא, החתול לא מרוצה"
העכברון בורח ותוך כדי ריצה עובר מתחת לכיסאות והחתול חייב לעשות
בדיוק את אותה דרך שעשה העכברון. כאשר החתול תפס את העכברון הזמנתי זוג חדש.(היה
מאוד שמח).
שירי בוקר + ימות השבוע.
שיח בין הילדים-שיתוף מחוויות השבת.
פעילות בעצמים- סידרתי עצמים מוכרים על השטיח והילדים מיינו לפי השימוש או לפי
דמיון פיסי בולט (צבע,צורה,גודל או חומר). לדוגמא:מיון לפי חומר- כלים עשויים
מפלסטיק(קבוצת הפלסטיק), כלים שעשויים ממתכת(קבוצת המתכת).
המטרה-לפתח תפיסה רחבה של עצמים מנקודות ראות שונות, ככל שהילדים יכירו
תכונות רבות יותר של העצם, כך יוכל למיין לפי עקרונות מיון רבים יותר וזה
יביא את הילדים להגמשה בתהליך החשיבה ויקדם אותו לקראת הכללות ברמה לוגית.
יצירה- ציירנו על גבי קרטונים בצבעי פנדה
יום שני
שיעור מוזיקה עם רוית
יום שלישי
מיקי(הבובה)בירך את הילדים בבוקר טוב.
הילדים רצו שוב לטייל בעמק החיות
ומיקי לקח אותם לשם(ברקע מוזיקה קלאסית). הילדים פוגשים את החיות המפוזרת
במרחב, הם מלטפים, משחקים,עוברים בין החיות ובסוף יצרנו רכבת של חיות, הילדים קפצו
מעליהם והלכו בינהם , לבסוף השכבנו אותם לישון.
משחק עם שמות הילדים על פי צלילי האותיות.
הלכנו לטייל בארץ
האותיות, כל ילד בתורו בחר אות ומצאנו מילים שמתחילות באותה האות.
חידון לילדים- לדוגמא: אני עמוק וגם מלוח, לפעמים סוער ולפעמים רגוע, עלי
מושטות אוניות, מי אני?
יצירה- צבעי מים
משחק צורות לפיתוח יכולת ההבחנה וההתאמה תוך כדי הכרת הצורות.
יום רביעי
שירי בוקר + תרגילי יוגה.
חזרה על ימות השבוע + ספירה ומניה.
זיהוי מספרים לפי הסמל הגרפי מ1 עד 10, כל ילד בתורו בחר מספר ועשה
תנועה לפי המספר שבחר והילדים עושים יחד איתו (אם בחרתי את הסיפרה 4, אקפוץ ארבע פעמים).
חוג תנועה עם יוסי
בנינו בית מהקרטונים שהילדים ציירו עליהם, ישבנו בתוכו וסיפרנו סיפורים
יום חמישי
התחלנו בפעילות במרחב- הילדים נכנסו בקפיצות לתוך החישוקים שהיו
מפוזרים בחדר. עשינו רכבת מכיסאות והילדים עברו מעל הכיסאות אל תוך החישוקים.
שירי בוקר
חזרה על ימות השבוע וסידור הימים לפי הסדר בעזרת
הכתוביות.
הזמנתי כל ילד ללוח להרכיב את שמו מהאותיות
משחק האותיות במרחב-זיהוי האותיות.
חזרנו על המושגים: מתחת, לפני../מאחורי..בין
לבין/קרוב ל..רחוק מ..בפנים, בחוץ/על מתחת/בצד ימין,בצד שמואל/באמצע/בפינה ,קדימה
אחורה.
מטרה- הילדים ידעו להשתמש בשפה מדויקת כדי לתאר יחסים בסיסיים במרחב
ולבצע משימות הקשורות ביחסי מיקום.
יצירה- עבודה בחימר
יום שישי
אפיית חלות מתוקות
קבלת שבת משותפת, אדם אבא של שבת
שתהיה שבת שלום,
ערן, רחלי ואסתי.