ט"ו בשבט
סיכום שבועי (קבוצה כחולה): 05 בינואר - 10 בינואר 2014
יום ראשון
שירי בוקר + תרגילי יוגה- גשר ,צפרדע ,ציפור, סירה, הגיבור.
כל תנועה בליווי דקלום..
תנוחת הגיבור-
"אני גיבור ויש לי כוח.
הו! הו!
ממני לא צריך לברוח.
לא! לא!
בזרועות יש לי שרירים.
פה ופה,
אני עוזר לחברים
בוא! בוא!
אני גיבור ויש לי כוח.
הו הו!
יש לי כוח, יש לי מוח.
פה פה!
כשמישהו בא ומעליב,
אני בכלל כבר לא מקשיב...." (יש המשך) כל משפט בליווי תנוחת גוף.
שיח בין הילדים- הילדים שיתפו מחוויותיהם מסוף השבוע.
דיברנו על הרוח ותפקידה, על בגדי החורף, מי ומה זקוק במיוחד לגשם.
שרנו את השיר "גשם טוב"
"גשם גשם,גשם טוב!
הוא הומה בכל הרחוב
הוא משיק ומשקשק
הוא מצליף וגם נושק
גשם,גשם,גשם טוב
הוא רוקד בכל הרחוב
הוא טופף על מרצפות...."
מסיבה לרוי וגיא המקסימים.
יצירה- המשכנו את העבודה בנושא הפרדס.
יום שני
שיעור מוזיקה עם רוית
https://www.facebook.com/photo.php?v=642417502482881
יום שלישי
שירי בוקר: איזה בוקר נהדר, בא הבוקר, קוקוריקה, בבוקר בבוקר קמתי לי מבסוט.
השמעתי לילדים מוסיקת אפקטים של גשם ורעמים..הזמנתי את הילדים למרחב לשנות את צעדיהם לפי המוזיקה המשתנה.. טפטופי גשם-דילוגים במרחב, גשם מתחזק-צעדי רדיפה, גשם ורעמים-מציאת מקום מחסה.
חזרה על ימות השבוע+ספירה ומניה.
פירות הדר: חזרנו על המאפיינים הדומים של הפירות.
נתתי לילדים לסחוט לימון, הילדים טעמו..חמוץץ, רום ואביתר אהבו את הטעם והכנו לימונדה.
משחק המספרים- כל ילד בחר סיפרה והיה צריך לעשות תנועה כמספר הסיפרה שהוא בחר. המטרה- זיהוי המספר הכתוב והתאמת מספר התנועות למספר עצמו.
יצירה- עבודה בחימר
יום רביעי
שירי בוקר, תנועות יוגה
חזרה על ימות השבוע
בהמשך לנושא הפרדס התחלנו לעסוק בנושא העצים וטו בשבט.
סיפרתי להם את הסיפור חנן הגנן מאת רינת הופר, עברנו תמונה תמונה ושוחחנו על תוכנו של הסיפור- הפרדנו בין מציאות לדמיון, שוחחנו על העצים, על הגרעינים שבתוך הפרי, על חלקי העץ(גזע, שורשים, עלים, פרחים).
למדנו כי החג נקרא גם ראש השנה לאילנות וחג הנטיעות.
חוג תנועה עם יוסי
יום חמישי
שירי בוקר
חזרה על ימות השבוע.
המשך טו בשבט - חשבנו ביחד כיצד ניתן לחגוג לטבע יום הולדת בניגוד ובהשוואה לאופן בו אנו חוגגים האחד לשני.
שרנו שירי ט"ו בשבט.
יצירה-צבעי ידיים
יום שישי
קבלת שבת חגיגית ומשותפת עם הגן למטה.
שתהיה שבת שלום,
ערן, רחלי ואסתי.